BEREHAT SEBENTAR

Ahad, 23 Januari 2011

UNDER 10

Semalam Datuk Lee Chong Wei menewaskan Chen Long (China) 21-9, 21-9. Under 10 tu... kita sangat bangga dengan pencapaian itu. Tetapi dalam masa yang sama jangan kita lupa siapa selepas Chong Wei ? Sampai ke hari ini belum ada kelihatan pemain pelapis yang setanding atau meningkat naik dengan baik untuk menggantikan tempat Chong Wei satu hari nanti. Kita tolak ketepilah Hafiz Hashim dan lain-lain pemain perseorangan yang biasa kita dengar namanya.
Manakah dia hasil pembangunan dan latihan oleh BAM ?
Chen Long yang tewas kepada Chong Wei semalam adalah pemain remaja China yang dah mula mengukir nama dikejohanan utama. Dipihak Malaysia pemain yang telah bermain dengan Chen Long di Kejohanan Remaja Asia suatu masa dahulu adalah Mohd Arif Latip. Kemana pemain ini ? tak berkembangkah dia ? Kenapa Chen Long sudah menunjukkan kehebatannya tetapi Arif Latip masih tidak kelihatan kelibatnya. Kebanyakan pemain pelapis semuanya kecundang di peringkat awal. Apa masalah kita sebenarnya ? Lama mana lagi Chong boleh bertahan... pengganti harus segera dibangunkan... Dengan dana yang sudah agak banyak dilaburkan tapi hasil masih kurang memberangsangkan.
Bagaimana dengan beregu? kategori wanita ? nampak masih kabur laluan kegemilangan badminton Malaysia ni... Entah la... kita tunggu dan lihat saja nanti.... petang ni final Chong Wei akan bertemu Taufik Hidayat... harap2 satu permainan menarik akan dapat kita tonton hari ni... Selamat berhari minggu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan