BEREHAT SEBENTAR

Ahad, 2 Januari 2011

DIMANA JUARAKU ?

Sedang mencari mana juaraku. Sedang menilai mana juaraku. Adakah juaraku itu yang menyusahkan aku dan orang lain keseluruhannya ? Adakah juaraku itu yang saban hari cakapnya lain buatnya lain. Adakah juaraku itu yang handal berlakon ? Adakah juaraku itu yang terkatup pemikirannya ? Adakah juaraku itu yang bebal ? Adakah juaraku suka glamor ? Adakah juaraku berwajah manis bersuara lembut tapi bila berjabat tangan tangan dipicit dan pulas ? Adakah juaraku seorang yang pekak badak ? Adakah juaraku seorang yang kabur matanya ?Adakah juaraku itu yang beri secupak ambil seguni ?
DIMANA JUARAKU ?
Yang pasti JUARAKU dan juara juga untuk yang lain-lain adalah yang sedia menangis bersama, berpeluh bersama, pendek kata yang benar-benar memperjuangkan aku dan lain-lain. Memang aku sendiri turut berjuang, tapi perjuangan sendiri tidak kemana. Aku mendoakan JUARAKU YANG SEBENAR akan diizinkan Allah yang maha kuasa untuk benar-benar menjadi JUARAKU dan yang lain-lain.
Aku dah mual dengan kata-kata..."KAMILAH JUARA KAMU " ... iya mungkin juga, sebagai juara menekan. DIMANA JUARAKU ? hanya masa yang akan menentukan ....

1 ulasan:

  1. mendalam bahasa dan ganti nama yg digunakan...menanti Juara...Juaraku..Juaramu..aku..belum merasai menjuarai diri sendiri sepenuhnya...mencari..menanti..dan bergantung harap kepadaNya...

    BalasPadam