BEREHAT SEBENTAR

Rabu, 19 Januari 2011

BILA CINTA SUDAH BERPUTIK...

Wah... tajuk N3 yang agak mendebarkan. CINTA satu ungkapan keramat yang boleh menimbulkan pelbagai rasa, persepsi dan tindakbalas. Adapun sebenarnya cinta itu luas tafsirannya. Kenapa aku pilih tajuk BILA CINTA SUDAH BERPUTIK ? dan ada lagi sambungannya sebenarnya iaitu DAN TATKALA CINTA BELUM BERPUTIK.
Manusia tidak lepas dari CINTA. Selagi nafas masih ada, selagi jantung masih berdegup maka cinta akan terus berada disisi. Kerana cinta kita akan sanggup membuat apa saja. CINTA AGUNG cinta pada yang maha kuasa ALLAH SWT. Dalam kehidupan biasa ini bila cinta sudah berputik ada orang kata belacan pun rasa coklat.... hehe... mabuknya cinta. Cinta kali ini yang aku nak ulas ialah cinta kepada hobi. Hobi baru rakan-rakanku. Berkayuh basikal. Jelas ternampak tatkala cinta berbasikal ini sudah berputik, kenikmatan disebalik keperitan yang selalu mereka bayangkan telah dirasai. Keterujaan jelas membara. Sebut saja JOM KAYUH pasti disambut ria. Mungkin telah merasai keseronokan dan kesannya berkayuh pada fizikal dan mental maka gambaran yang tidak menyeronokkan selama ini sudah tiada dalam ingatan.
Pada rakan-rakan yang cintanya belum berputik pada aktiviti kayuhan ini semoga suatu hari anda semua juga akan terbuka hati untuk beriadah bersama sambil menikmati keindahan alam ciptaan ilahi. Lebih ramai lebih seronoknya. Nak berkongsi cerita pun mudah sebab melakukan aktiviti yang sama.
Demikianlah kisahnya BILA CINTA SUDAH BERPUTIK.... selamat berkayuh kepada sesiapa jua yang mempunyai hobi yang sama ini sama ada kita saling mengenali mahupun tidak. Luas lagi alam ini untuk kita terokai melalui aktiviti berkayuh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan