BEREHAT SEBENTAR

Jumaat, 13 November 2009

SEDIH PILU DI KAKI BUKIT, ADAT KEHIDUPAN.

Semalam aku aku kaki bukit larut tempat berlangsungnya majlis eyeball perpisahan rakan radio amateur 9w2SPO. Aku pergi awal untuk menyumbang tenaga dengan melekatkan api menjadi bara kayu arang untuk proses bakar membakar seterusnya.
Sementara menunggu kerja nak dimulakan aku pun try la explore cam a550 ni. belah malamnya aku tak dapat nak bersama rakan-rakan sebab aku diperlukan disatu tempat lain yang menjanjikan satu sinar yang insyaallah bakal menerangi kehidupan aku seterusnya. Jadi aku taklah ralat sangat tak dapat bersama rakan-rakan sebab aku dah menyumbang gak tenaga untuk menjayakan majlis.
Nampaknya rakan-rakan dan keluarga semua yang hadir happy makan-makan, minum-minum walau pun sedih dengan perpisahan dengan sahabat radio, sahabat berkayuh iaitu Saiful. Kepada Saiful... dikesempatan ni aku ucapkan selamat maju jaya ditempat kerja yang baru... semoga satu hari hang boleh berada dipuncak. Aku boleh tumpang bangga pada masa tu sbb suatu masa dulu kita adalah rakan berkayuh... hujan emas dinegeri orang, hujan batu dinegeri sendiri.... baik pi duduk kat negeri orang tu yang ada hujan emas ( kumpui2 bleh jadi kaya ) dari lebam duk kena hujan batu kat negeri sendiri.... betui ka..? betui la...!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan