BEREHAT SEBENTAR

Selasa, 22 Februari 2011

NAK NAIK LAGI ?

Ada ura-ura Ron95 akan naik lagi. Tapi biasalah bila ura-ura bererti bagi yang mengurusnya akan mengatakan ianya hanya khabar angin sebagai penafian. Masalahnya sebelum ni pun gitu juga.... ada ura-ura (khabar angin) minyak akan naik dan penafian dibuat... tup tup yang ura-ura itu betul yang menafi itu terbukti pembohong. Bukan sekali dua tapi dah agak banyak kali jadi begitu.
Sekarang nak naik pun dah tak heboh... macam tak ada apa-apa yang penting berlaku. Tidak lagi jadi tajuk utama berita media massa nasional. Tiada tinjauan dibuat pada orang ramai sama ada suka atau tidak rakyat marhain ni akan kenaikan harga bahan api. Seperti sengaja perkara ini mahu didiamkan. Cuba jugak untuk seperti berdiam tetapi poket/dompet menjerit kesakitan. Tahukah mereka kita sedang sakit walau kita diam. Tahukah mereka kita sedang menahan rasa dalam sabar. Tahukah mereka bahawasanya mereka semakin menjerut leher mereka.
Biarlah mereka tidak tahu kerana kalau mereka tahu pun apa gunanya. Bukan mereka nak belas kasihan pun. Bukan penting pun kita dimata mereka. Kalau kita ini penting bukan begini caranya mereka perlakukan kepada kita. Apalah daya.... ketika ini biarkan mereka bekerja... nanti sampai masa kita pula bekerja.... dah lama dibubur, semoga sampai masa membubur....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan