BEREHAT SEBENTAR

Ahad, 16 Ogos 2009

Jamil buka... Aku tutup...

Jamil buka dengan penuh selera, lapar... tak sabar... terliur.... jadi kalau aku buat cerita yang sama tak syok... aku dapat idea lepas makan tu untuk paparkan keadaan sesudah makan.... errrgghhh.... alhamdulillah...... saksikanlah.... paparan foto yang sempat aku rakamkan...

Rasa memang sedap, fresh... baru masak... puas hati.... baloi la degn bayarannya....

Tapi satu lagi yang best pengalaman aku pi sana yang Jamil tak cerita kat blog dia.... pi cari tempat tu macam orang pi cari umah tok bomo nak pi berubat.... agak jauhhhhh.... dari jalan utama..... gelappppp..... jalan kampung yang kecillllll...... suspennnnnn...... dalam hatiku berkata betoi ka ada tempat makan best...... risau gak kot jd mcm dlm majalah mastika.... gerai tengah bendang malam2 ramai orang.... hehehhe....

Senang cita sapa nak rasa pi jangan tak pi.... terutama kepada penggemar gulai semilang dan ketam nipah goreng bersambal.... fuhhhh.... seram pun seramlah..... balik drive pun perut aku tegak ja keras takleh kempis... makan nalareke punya.... tak caya! tengok gambar-gambar...



ni bukan gulai sudu & senduk tapi gulai semilang yang dah

tinggai dua barang tu.... sebelumnya penuh.....


ni pula rangka kepala semilang... eeemmmm.... nyam nyam...

nasib keras ja... kalau tak habis kena pepah...


lagi gambo keladak kapla sembilang


ketam dah tinggai kaki ja... ingat nak pi derma kaki tu kat sepital
ketam.... untuk ketam2 yg tadak kaki....
uuuhhhhh..... nyam...nyam....nyam...



tinggai serdak kuah ja kat pinggan ni... malas nak cita lah...


haha... makan gulai taruk benda ni lagi tambah ummphhh....
kicap kate aku, toyu kata org kedoh... memang bekipas....

Hat ni sapa tak kenai.... bukan orang melayu....
pukoi dgn sambai belacan.... perghhhh.... tak nampak telinga...


Lokasi masuk kat depan kota ngah ibrahim... terus menuju dalam ke matang gelugur.... sejauh 3km kot.... klu siang kurang seram... kalau malam.... hehehehe..... perut lapak... antu pun lari....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan