BEREHAT SEBENTAR

Selasa, 10 November 2009

CATATAN 3 HARI.... TAK TULIS

langkah di E-GATE

nyam! nyam! di BANGKOK STATION

mamat mana lak ni.... ushar semacam jer...


siakap masak biji gajus.... fuhh sedap..... tak caya? hampa pi try...


Tiga hari yang lepas tak berkesempatan aku membuat entry sebab agak sibuk dengan pelbagai urusan di kampung halaman. Membaca entry blog rakan-rakan pun aku tak sempat. Syukur alhamdulillah a 200 dah selamat berpindah tangan. Semoga a 200 akan bekerja dengan baik bersama tuan barunya. Selamat jalan a 200.

Sempat juga aku ke Penang untuk ke sebuah pejabat yang beri harapan untuk aku mengubah kehidupan aku sekarang ini. Terletak di E-GATE Penang. Memang hebat tempat ni.... eksklusif... bangunan niaga alaf baru... berbeza dari yang lain-lain. 'Pejabat' yang aku pergi tu pun hebat juga.... dan dapat jumpa junior aku sekolah teknik TARP dulu.... dia pun dah hebat sekarang ni.... fuhhh!!! umor baru 30 tapi dah jadi orang hebat tapi nampak biasa-biasanya jer... katanya yang masih aku ingat.... " sentiasa ingat pada Allah itu penting, untuk kita sentiasa sedar siapa kita..." hebat... hebat....

Sempat gak pi lepak makan-makan, minum-minum di BANGKOK STATION jln baru, Prai. Pergh!!! makanan dia memang best.... suasana pun best.... makanan dia ada banyak pakej dan pada harga yang sangat 'reasonable' ... pekena ikan siakap masak gajus (menjilat jari).... ayam masak madu... udang goreng tepung... tomyam.... sayur campur goreng....telur dadar.... air dua jag ( laici & tembikai) makan 13 orang ( 4 dewasa 9 anak2..) tak habis rm80. Rasa puas hati tul... masakan dia sedap... pakej makanan dia bermula serendah rm 20 yang dah boleh makan 4 orang dewasa... memang best....

Bukan apa promo kedai ni... bukan tokey kedai tu tau pun aku promo kedai dia.... just nak kongsi dengan pengunjung blog ni tentang tempat minum-minum, makan-makan yang best.... nak tau best tak best sampai aku terlupa nak snap gambar diawal nak makan.... dah penghujung baru teringat... so ambik gambar tulang jer le.... teringin? hampa pi la cuba noh....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan