BEREHAT SEBENTAR

Isnin, 20 September 2010

HALUAN/JALAN BERBEZA

Tatkala sama melangkah suatu waktu dahulu, kita pernah berpimpin tangan, bertepuk bertampar, bergurau mesra. Akan tetapi pabila sampai disebuah persimpangan kita terpaksa memilih jalan dan haluan sendiri. Masa berlalu terasa sangat pantas, puluhan tahun berlalu pergi, saat eidul fitri menemukan kita rakan-rakan sepermainan, sepengajian suatu ketika dahulu.
Pergh!! berbahasa la pulak... tapi itulah gambarannya bila sekian lama kita tak jumpa rakan lama. Mungkin selepas ni lebih ramai rakan-rakan lama akan kita temui. Lebih-lebih lagi titik awal pertemuan sekarang amat mudah berlaku di dunia maya.
Pasti anda pengunjung blog ini juga semakin ramai dapat menemui rakan-rakan yang banyak mencoretkan kenangan bersama dahulu. Baru-baru ini kita berhari raya, peluang yang terhidang ada yang menggunakannya sebaiknya bertemu sahabat lama.
Sesuatu yang agak mustahil dahulu untuk berlaku iaitu menjejaki rakan taulan secara mudah di alam maya kini sudah jadi satu perkara biasa. Apalagi yang pada masa kini kita fikirkan mustahil hari ini pasti bukan lagi pada masa-masa mendatang.
Ledakan ini sangat cepat berlaku. Manfaatkanlah secara sebaik-baiknya. Nak berniaga pun lebih mudah di dunia maya. Nak kena tipu pun mudah juga... hehe...
Sama-samalah kita nantikan apa pula ledakan mustahil dahulunya tetapi tidak lagi kini...

1 ulasan:

  1. salam~terima kasih singgah blog zara~nampak URL blog ni, teringat radio amatur~9w2~

    tak sempat lagi nak study, ambil lesen~

    =(

    BalasPadam